neděle 30. listopadu 2014

Trocha domácí alchymie

Na různých zahraničních webech a taky ve videích jsem viděla návody na homemade peeling. Vypadalo to lákavě a jednoduše, navíc 100% přírodně, tak jsem si řekla, že jdu do toho. Jelikož jsem viděla víc receptů, řekla jsem si, že smíchám ingredience pocitově a uvidím, co z toho bude. Tvoření metodou  pokus - omyl. Tím jsem se dostala za hranici vědy a skončila u alchymie.
 
Ingredience byly ve všech receptech na kokosový peeling stejné, lišila se množství.

Vymačkala jsem šťávu z půlky cironu a do toho sypala cukr krystal, až vznikla hustá pasta. (Všichni víme, jak tyto ingredience vypadají, ale proč je nevyfotit?)



 
 
Pak jsem od oka začala přidávat kokosový olej. A tady jsem se dopustila osudné chyby. Dala jsem ho tam moc (3 vrchovaté čajové lžičky). Ale to jsem v tu chvíli nemohla tušit.
 


Vznikl luxusní našlehaný peeling a já se dmula pýchou. Večer jsem peeling vyzkoušela a zjistila, že je tam moc oleje. Teda ono je to dvousečné. Na jednu stranu krásně hydratuje, na druhou stranu se v tom cukr tak trochu ztrácí. Peelingový efekt nic moc.

Tady ale příběh nekončí. Za dva dny se v peelingu oddělila cukrová pasta od oleje a vznikl mi dvousložkový peeling. Obvykle se tento jev vyskytuje u odličovačů. Šipky ukazují úrovně hladin.




Jsem odhodlaná, takže jsem vyzkoušela i tuto variantu peelingu. Vylovila jsem cukrovou sedlinu a světě div se. Teď je to ten správný peeling! Tentokrát už správný poměr cukru a oleje vytvořil hebkou pokožku. Olej  z horní vrstvy tedy můžu použít na další pokus. :-)
 
Peeling jsem vyzkoušela i na obličeji a cukr je na mně dost drsný, takže obličej byl celý červený a rozdrážděný.
 
Za dalších pár dnů se peeling opět změnil. Tekutého tam není nic. Nahoře je pořád vrstva kokosáku a samotný peeling je dole. Používám ho denně a jsem spokojená. Po pravidelném používání mám krásně hebkou pokožku nohou.
 
Otázka zní, zda si peeling vyrobit znovu. Musím přiznat, že nevím. Na jednu stranu dobrý, ale až po týdnu, na druhou stranu nepříjemné dávkování (musím hrábnout do skleničky rukou). Doporučuju pouze pro milovnice homemade a 100% přírodního složení.
 
krásnou neděli všem
 

1 komentář:

  1. možno by tomu pomohlo, keby ho dáš na chladnejšie miesto a kokosový olej stuhne, vtedy by sa snáď tie dve zložky neoddelili:)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše krásné komentáře.