pondělí 23. března 2015

Michal Viewegh Případ nevěrné Kláry

Krásné slunečné ráno milé dámy.
Dnes tu mám opět Viewegha. No jo, musím přiznat, že to je jeden z mých nejoblíbenějších českých spisovatelů. Případ Kláry jsem přečetla o víkendu a stále jsem měla neodbytný pocit, že ten příběh odněkud znám. A taky že jo. Už dávno jsem ho viděla jako film a úplně na to zapomněla :-) Naštěstí jsem si nepamatovala konec, takže čtení bylo napínavé.
 
 
Kniha vypráví o jednom z věčných témat, o žárlivosti. Spisovatel Norbert Černý má o 20 let mladší přítelkyni Kláru a trápí se žárlivostí. Proto si najde soukromého detektiva Denise Pravdu, aby svou přítelkyni nechal sledovat. Prozradím, že Klára je opravdu nevěrná, raději ale nepovím s kým vším. Příběh dostane velmi zajímavý spád, když Klára odjede na dovolenou do Číny a Norbert zaplatí Denise, aby Kláru na dovolené sledoval. Na konci příběhu se dozvíme další zajímavé činy, které Norbert ve své žárlivosti podnikl.
 
V knize mě zaujal i osobní život Denise, který je dlouho ženatý a se svou ženou zrušili žárlivost. Mají volný vztah a přitom se milují. Díky absenci žárlivosti si povídají o svých milostných dobrodružstvích (my bychom řekli nevěrách) a dokonce si radí, jak získat novou milenku nebo milence. Jejich vztah má zajímavý konec.
 
Knihu nebo film rozhodně doporučuju, nebudete se nudit a dočkáte se překvapení.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za vaše krásné komentáře.