čtvrtek 17. listopadu 2016

Báječné nakupování v Las Vegas (Shopaholic to the rescue)

Na tuto knihu jsem se horečnatě těšila od chvíle, kdy jsem dočetla její předchozí díl končící otevřeně. Často jsem se chodila ptát do knihkupectví, zda už vyšla v češtině. Vždy  mi odpověděli, že to bude nejdřív v listopadu. Ach jo...

Pak jsem ale jednou zabrousila do oddělení anglicky psané literatury a koho to tu nevidím? Svou toužebně očekávanou knihu. Hned jsem ji koupila a měla dvojnásobnou radost. Za prvé se dozvím, jak to dopadlo a za druhé se pocvičím v angličtině.



Pak přišlo trochu zklamání. Prvních 126 stran je zevrubně popisována cesta z Los Angeles do Las Vegas. Cesta trvá celý den a večer se všichni účastníci ubytují, aniž by se za celou dobu stalo cokoli důležitého pro děj knihy. Trvá dlouho, než se rozvine zápletka a odhalí tajemství minulého dílu. Nakonec všechno dobře dopadne, ostatně jak už to tak bývá v románech pro ženy.
 
Abych to shrnula. Na knize se mi nelíbilo:
  • zdlouhavý a uměle natahovaný děj
  • všechny hlavní postavy, které známe z předchozích dílů coby obyvatele britských ostrovů se lehce přemístí do USA a navíc ještě do auta jedoucího do Las Vegas. Trochu vyumělkované a nepřirozené
  • pokud jste četli předchozí díly, nečeká vás už žádné překvapení, děj se tak trochu předvídatelný
 
Co se mi líbilo:
  • velmi oceňuji styl angličtiny. Nechci říct, že je jednoduchý, ale zkrátka se dobře čte a kniha je srozumitelná. Tato výhoda odpadne, pokud si knihu koupíte v češtině :-)
  • hlavní hrdinka Becky konečně trochu dospěje. Ale nenechte se mýlit, je to relativní. Becky je manželka a matka a už se nechová jako naivní nezodpovědná puberťačka, ale jako naivní svobodná holka, která rozhodně nepřemýšlí o následcích svých činů. Oceňuji i malý pokrok.
Četla jsem všechny knihy série a tento díl hodnotím jako nejslabší.  Přijde mi, že dřív byla s Becky větší zábava. Chovala se ztřeštěně a spontánně, dostávala se do komických situací a vždy jsem čekala, jak všechno dopadne. U prvních dílů jsem se nemohla od knihy odtrhnout a u tohoto dílu jsem vyhlížela konec kapitoly. 
 
Znáte Báječné nakupování? Který je váš oblíbený díl série?

11 komentářů:

  1. Tuhle knížku vůbec neznám, ale určitě bych si ji ráda přečetla :) BEAUTYPUSINKA

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Možná bude lepší něco jiného z této série :-)

      Vymazat
  2. Hezký den,
    knihu také neznám, tak děkuji za tip... časem určitě seženu a přelouskám... :)
    Pěkné dny, Peťka :)

    OdpovědětVymazat
  3. Mazat si komentáře které mají jiný názor, je dobrá cesta k tomu jak přijít o čtenáře. Jinými slovy někdo je tu trochu arogantní a neunese kritiku :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Veľmi sa mi páči, že čítaš aj po anglicky, čo je nie len prospešné pre teba z hľadiska vzdelávania, ale aj veľmi zaujímavé. Ja by som si na to netrúfla. Mrzí ma, že tento diel bol najslabší

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přiznám se, že jsem se musela přemlouvat a jsem ráda, že jsem si osvěžila angličtinu :-)

      Vymazat
  5. o knížce čtu poprvé, ale líbí se mi její obal :) kolikrát se mi dokonce stává, že knihu soudím podle obalu, ono se to asi moc nemá, ale někdy to jinak nejde :D

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Občas to mám stejně :-) Někdy lituju a někdy ne.

      Vymazat
  6. Tiež neznášam ako dlho trvajú preklady, budem musieť siahnuť po anglickej, ale ako píšeš - aspoň sa precvičím v angličtine :) O tejto knižke som ešte nepočula, ale mne vždy vadí zdĺhavý dej :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že překlad trvá i rok :-( Jsem ráda, že jsem našla anglické oddělení, příště mrknu po něčem jiném

      Vymazat

Děkuji za vaše krásné komentáře.